ورود سریع به کانادا

برنامه Express Entry

از آنجایی که امروزه بسیاری از کارهای اداری به سمت درخواست های آنلاین و الکترونیکی پیش رفته است؛ سازمان مهاجرت و اقامت کانادا نیز ، جهت دریافت پرونده های متقاضیان به صورت آنلاین، تغییر برنامه داده است. از این رو، این سازمان از ژانویه 2015، اعلام به دریافت پرونده های مهاجرتی تحت عنوان” ورود سریع ” یا همان Express Entry نموده است. 

ورود سریع یک برنامه مهاجرتی آنلاین و الکترونیکی جهت تشکیل پرونده متقاضیان اقامت دائمی کانادا می باشد.

از همین رو، ورود سریع با فرآیند سریعتر و در مدت زمان کمتر، امکان دریافت  اقامت دائمی این کشور را برای متقاضیان فراهم می نماید.

این برنامه برای گروه های مهاجرتی زیر تعریف شده است:

The Federal Skilled Worker Program;

The Federal Skilled Trades Program; and

The Canadian Experience Class.

مهاجرت از این طریق در 2 مرحله انجام می گیرد. 

مرحله اول

تشکیل و تکمیل پروفایل به صورت آنلاین و تکمیل نمودن اطلاعاتی در خصوص:

– استعداد و توانایی ها

– تجربه کاری

– مهارت و تسلط بر زبان 

– تحصیلات و ….

پس از ارزیابی اطلاعات فوق، چنانچه متقاضی واجد شرایط باشد در لیست کاندیداها قرار خواهد گرفت.

پس از بررسی اطلاعات فوق  کاندیداهایی که دارای:

– بالاترین رتبه بندی 

– و یا دارای پیشنهاد کاری جهت استخدام در کشور کانادا باشند از سوی سازمان مهاجرت کانادا انتخاب خواهند شد.

در صورت نداشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای کانادایی، با ثبت مشخصات در بانک اطلاعاتی کاری کشور کانادا می توانید با کارفرمایان کانادایی در ارتباط قرار گیرید.

همچنین در صورت نیاز، کارفرمایان ملزم به دریافت مجوز Labour Market Impact Assessment  از اداره کار و امور اجتماعی کانادا می باشند و ازپرداخت 1000$ هزینه دولتی مرتبط با ارزیابی پرونده های متقاضیان دریافت اقامت دائمی این کشور از طریق برنامه ورود سریع، معاف خواهند شد.

پذیرفته شدگان می بایست ظرف مدت 60 روز از تاریخ دریافت دعوتنامه خود، اقدام به تکمیل و ارائه آنلاین مدارک خود از طریق یکی از برنامه های ذکر شده در زیر نمایند:

Federal Skilled Worker Program (FSWP);

Federal Skilled Trades Program (FSTP);

Canadian Experience Class (CEC); or,

A portion of the Provincial Nominee Program (PNP)

شایان ذکر است، متقاضیان مد نظر داشته باشند که تکمیل نمودن فرم درخواست آنلاین، هیچ ضمانتی را جهت پذیرش آنها از سوی دولت کانادا ایجاد نخواهد نمود.

مرحله دوم

دریافت دعوتنامه از سوی اداره مهاجرت کانادا جهت تشکیل پرونده اقامت دائمی این کشور:

کاندیداهایی که دارای رتبه بندی بالایی در زمینه های مرتبط با استعدادها و توانایی ها و تجربه کاری از مرحله 1 باشند، مجازبه تشکیل پرونده اقامت دائمی کانادا خواهند بود.
از همین رو، کاندیداهایی که دارای پبشنهاد کاری از سوی کارفرمای کانادایی بوده و یا در برنامه کاندیدای استانی (Provincial or Territorial Nomination)  قرار گرفته باشند، نسبت به سایرین در رتبه بندی بالاتری قرار خواهند داشت.

لازم به ذکر است، سازمان مهاجرت کانادا ظرف مدت 6 ماه اقدام به نهایی نمودن پرونده ها خواهد نمود.

از همین رو، کاندیداهایی که طی مدت 12 ماه جوابیه ای از سوی این سازمان دریافت ننموده اند می بایست اقدام به درخواست مجدد نمایند.

در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید تنها با یک تلفن از مشاوره وکلای با تجربه و متعهد ما جهت اقدام و تشکیل پرونده از طریق برنامه مهاجرتی ورود سریع بهره مند شوید.

فاکتورهای مهم مورد ارزیابی در این برنامه عبارتند از:

– شغل و حرفه کاندیدا

– تجربه کاری

– توانایی ها و گواهینامه ها

– چگونگی سازگاری فرد متقاضی جهت زندگی در کشور کانادا

دارا بودن فاکتورهای فوق و ارائه ی مدارک قانونی درخواستی، شانس پذیرش متقاضی جهت دریافت اقامت دائمی این کشور را از سوی اداره مهاجرت کانادا به همراه خواهد داشت.

ارزیابی شرایط شما

با ما تماس بگیرید

دفتر تورنتو: 4169150050

شماره تهران:  85314277

The content on this web site is provided for general information purposes only and does not constitute legal or other professional advice or an opinion of any kind. Users of this web site are advised to seek specific legal advice by our office (or their own legal counsel) regarding any specific legal issues.