اسپانسرشیپ

همسر ازنوع Common-law partner

قبل از پرداختن به این موضوع، ابتدا به تشریح موضوع روابط از نوع Common-Law می پردازیم.

درحالت کلی common-law partner به زوجینی که مدت یکسال با یکدیگر زندگی کرده اند و مدت زمان دور بودن آنها از هم خیلی طولانی نبوده باشد، گفته می شود.

البته هرکدام از زوجین به دلیل مسایل کاری ، دید و بازدید با خانواده و یا مواردی از این قبیل حق دور بودن از یکدیگر را دارند به شرطی که مدت زمان دور بودنشان از هم خیلی طولانی نبوده و موقتی بوده باشد.

از همین رو، متقاضیان همجنس و یا زوجین دارای جنسیت های مختلف در صورتیکه دارای شواهد کافی که نشانگر زندگی مشترک برای حداقل 12 ماه متوالی باشند، می توانند از طریق اسپانسرشیپ common-law partner برای اداره مهاجرت کانادا اقدام نمایند.

و اما نکته قابل ذکر در ارتباط با روابط common-law partner اینست که هر استان و ایالتی تعریف متفاوتی از این گونه روابط  دارد و الزاما تعریف فوق برای تمامی ایالت ها قابل تعمیم نمی باشد.

به عبارت دیگر، common-law partner در ایالت بریتیش کلمبیا به زوجینی گفته می شود که حداقل 2 سال متوالی زندگی مشترک داشته باشند، در صورتی که در ایالت آلبرتا به زوجینی که حداقل 3 سال متوالی زندگی مشترک داشته و یا فرزند داشته باشند گفته می شود. جالب است که در ایالت کبک، چنین روابطی تعریف نشده است و اینگونه روابط وجاهت قانونی ندارند.

بنابراین قبل از تشکیل پرونده اسپانسرشیپ  common-law partner ابتدا می بایست به تعاریف قانونی آن ایالت نگاهی انداخت.

برخی از پیچیدگی های روابط Common-law Partner عبارتند از:

– در بسیاری از استان های کانادا، در صورت جدایی این زوجین اموال و خانه محل سکونتشان بین زوجین تقسیم نخواهد شد.

از همین رو، دارا بودن مدارک کافی که نشانگر داشتن زندگی مشترک زوجین برای مدت حداقل 1 سال باشد برای تشکیل پرونده اسپانسرشیپ common-law partner بسیار ضروری می باشد.

– طبق قانون، زوجین از حمایت مالی یکدیگر به طور مساوی برخوردار نخواهند شد. بدین معنی که اگر یک زوج همواره زوج دیگر را از لحاظ مالی حمایت می کرده است، دستور مقامات قضایی به ادامه این مسیر بوده و همواره یک زوج از حمایت دیگری برخوردار خواهد بود.

– و در آخر داشتن فرزند تاثیر به سزایی بر نوع روابط common-law partner  خواهد گذاشت.

گروه وکلای ما با داشتن تسلط و دانش کافی کمک به سزایی جهت ارایه مدارک مستدل و کسب نتایج بهتر در زمینه اسپانسرشیپ common-law partner به مشتریان می نمایند.

مدارک موردنیاز جهت تشکیل پرونده اسپانسرشیپ Common-law

 

ارائه مدارک مالی مانند حساب بانکی و دارایی هایی  که نشان دهنده ی توانایی مالی شما در حمایت از همسر خود است برای افسر اداره مهاجرت کانادا بسیار حائز اهمیت است.

در واقع با ارایه این مدارک می بایست اداره مهاجرت کانادا از توانایی مالی شما در حمایت از همسر خود مطمئن شود.

به خاطر داشته باشید بررسی مدارک موردنیاز برای اسپانسرشیپ common-law partner بسیار ریزبینانه و سختگیرانه تر نسبت به spousal sponsorship می باشد. چراکه متقاضی علاوه بر مدارک درخواستی بایستی مدارک مستدل بر داشتن زندگی مشترک را نیز ارایه نماید.

از جمله مدارکی که در این زمینه به شما کمک شایانی می نمایند، می توان به قبوضی که دارای نام هردو partner و آدرس یکسان می باشد، قراردادهای اجاره، وام و اسناد ملکی اشاره نمود.

ما می توانیم در تسریع روند پرونده های مهاجرت اسپانسرشیپ common-law partner به شما کمک نماییم!

موفقیت ما در هزاران پرونده اسپانسرشیپ حاکی از داشتن تجربه کافی جهت ارائه مدارک موردنیاز و تکمیل فرم های درخواستی می باشد.

اگر هنوز از چگونگی کامل بودن مدارک خود مطمئن نیستید حتما قبل از ارسال به اداره مهاجرت به ما مراجعه نمایید تا در نهایت از بهترین نتیجه ممکن برخوردار شوید.

ارزیابی رایگان شرایط شما

با ما تماس بگیرید

دفتر تورنتو: ۴۱۶۹۱۵۰۰۵۰

شماره تهران: ٨٥٣١٤٢٧٧

The content on this web site is provided for general information purposes only and does not constitute legal or other professional advice or an opinion of any kind. Users of this web site are advised to seek specific legal advice by our office (or their own legal counsel) regarding any specific legal issues.